Susana Pilar Delahante Matienzo

Sin titulo/Untitled_2002

 The montage of the photos was done from a referring object interrelated or mediated to some media that they little by little allowed me to watch. The absence of a real image and the device I found as a solution to the situation of non have authorization in use the real images for my project.
© Susana Pilar Delahante Matienzo

Inicio
Suscribirse a: Entradas (Atom)

OBRAS/WORKS

  • Abriendo paso (2023)
  • Dictado 2016
  • Dibujo intercontinental (2017)
  • Confrontación 2015
  • Un chino llega a Matanzas… 2015
  • Lo llevamos rizo/Primera edicion/ Concurso de belleza para cabello AFRO natural/Cuba/2015
  • El tanque 2015-2016
  • Contacto (Cajón en homenaje a Ana Mendieta) 2015
  • Poema sin nombre 2014
  • El deseo/The wish 2014
  • Espera 2014
  • Puesto de mando 2014-2016
  • MUMUOLV 2014
  • Forbidden taste. Variable dimensions. 2014.
  • Espejo de paciencia 2013/2014
  • Daughter of Yemen 2014
  • Llave maestra/Master key_2012
  • Paranoia_2011\2012
  • Kont pa sÏ bato mon frèr pou sot la rivièr 2011
  • Time based land_2011
  • Sin Titulo/Untitled_2010
  • Foundry, Video performance, 6min_13 seg, 2009
  • Anexion oculta/Hidden anexion_2008
  • Fabricar un asesinato/Fabrication of a murder_2008
  • Retratos/Portraits, examined blood, 2005
  • Pase, acceso ilimitado/Come in unlimited access_2003
  • Sin titulo/Untitled_2002
  • Sin titulo/Untitled_2002
  • Sin titulo/Untitled_2002

Bibliography / References

  • Susana Pilar Delahante Matienzo in Conversation with Thomas J. Lax
  • Interview for her solo exhibition Reclaiming meaning at the Skövde Art Museum, Sweden
  • Interview (Italian): Arte cubana al Pac: Susana Pilar
  • FELLOWSHIP TALK: in conversation with apexart Executive Director Steven Rand April 13, 2016
  • Catalogue of solo exhibition, Atrium, Fort de France, Martinique
  • La cause des femmes
  • Ellas lo prefieren… ¿Lacio o rizo?
  • Susana Pilar Delahante: Ampliando su dominio
  • ¨Desarmando los límites¨ by Laura Arañó Arencibia.
  • Nosotros, los más infieles. Narraciones críticas sobre el arte cubano (1993-2005) Compilación y edición a cargo de Andrés Isaac Santana.
  • “Llave maestra”, plus “El ciclo de la vida” by Margarita Sánchez Prieto, La Gaceta de Cuba Magazine, March-April, 2011.
  • Diásporas de la diáspora, o la reconstrucción del “Atlántico Negro. By Suset Sanchez. Atlántica, Journal of Art and Thought, No.54.Spring/Summer, 2014.
  • 1e édition BIAC Martinique : Interview Exclusive de Susana Pilar Delahante Matienzo, artiste cubaine
  • ARTIFICIAL HELLS. Participatory Art and the Politics of Spectatorship. Claire Bishop.
  • 11Bienal de la Habana
  • MAP Project in Holland
  • Fonderie Darling dans le cadre de la Résidence des Amériques du Conseil des arts de Montréal
  • Integration and resistance in the global era by Martijn van Nieuwenhuyzen
  • Religion in the Media, Media as a Religion: an exhibition in the Center for Art and Media in Karlsruhe
  • The exhibition "Medium Religion"
  • A Woman Contributes to Changing the world

Contact/Contactar

Nombre

Correo electrónico *

Mensaje *

Con la tecnología de Blogger.